Nina Ottosson Wobble Bowl
Nina Ottosson Wobble Bowl
Slow Feeder - Puzzel en Feeder in één! Wobble Bowl verandert maaltijden in een interactief spel! Houdt honden betrokken en verlengt de maaltijd.
De Nina Ottosson Melon Madness Puzzle & Play is een nieuw spel in de Nina Ottosson lijn. Het ziet er niet alleen leuk uit, het geeft ook een hoop plezier voor je huisdier. Het spel bevat verschillende schuifbare knoppen en schuifbare elementen. Hierdoor is het een leuke uitdaging om bij het voedsel of snoepje te komen. Je kan zowel droog als natvoer in het spel stoppen.
Hoe gebruik je het spel:
Verwijderde stop van de deksel. Giet voedsel of lekkernijen in de Wobble Bowl. Om het in het begin gemakkelijker te maken, kun je het een beetje schudden om het voedsel te verspreiden. Sluit de deksel goed met de stop. Leg het spel op de grond, laat uw hond zien hoe hij het heen-en-weer wiebelt met zijn neus of poten tot het voer er aan de zijkanten uitvalt. De transparante deksel met zichtbaar voerof lekkernijen motiveert de hond om te werken aan het pakken van alle stukjes. De Wobble Bowl werkt geweldig met zowel droge brokjes als lekkernijen.
Je kunt het moeilijker maken door plakband over een paar openingen te plaatsen, zodat het langer duurt voordat het eten / de traktaties naar buiten komen.
Speel dit spel samen, laat je dier er niet mee alleen. De spellen zijn niet bedoeld om in te bijten / op te kauwen.
Dierenspelletjes?
Een Nina Ottosson spelletje is denkspeelgoed. De puzzels zorgen ervoor dat je dier geestelijk aan het werk worden gezet en hierdoor worden beloond met iets lekkers. Daarnaast wordt bij een aantal spelletjes de oog-poot of de oog-bek coördinatie gestimuleerd.
Waarom nu denkspeelgoed?
Denken maakt moe. Dit is wetenschappelijk vastgesteld. De neuro-wetenschapper Maarten Boksem heeft ontdekt dat de dopaminehuishouding hiervan de oorzaak is. Dopamine komt vrij als we iets leuks doen. Deze stof is de brandstof voor het hersengebied dat de controleprocessen aanstuurt. Op een bepaald moment krijgt het brein moeite om geconcentreerd te blijven op een taak. Het dopamineniveau daalt en dus ook de activiteit. De daling voelt als moeheid. De hersenen laten weten dat de “beloning”, de dopamine, niet meer in verhouding staat tot de inspanningen.
Bij honden en katten duurt de inspanning die zij aankunnen met het denkspeelgoed gemiddeld tien tot twintig minuten afhankelijk van het dier en ook afhankelijk van de beloning (motivatie) die gekoppeld is aan het spel. Maar ook of het dier nog aan het begin staat in het leerproces of dat het al verder gevorderd is.
Nina Ottosson is de kracht achter de ontwikkeling en het ontwerp van de activiteitsspelletjes voor honden en hondenbezitters. Haar drijfveer is om de hond een mentale uitdaging te geven op een positieve en educatieve wijze.
Haar activiteitsspelletjes, oftewel hersengymnastiek voor honden, zijn speciaal ontwikkeld voor de natuurlijke aanwezige instincten, bewegingen en interesses van de hond. Veel van deze spelletjes zijn ook geschikt om met je kat, konijn of papegaai te doen.
Voor wie is dit geschikt?
De mogelijkheden om dit denkspeelgoed te gebruiken zijn oneindig.
Dit soort spelletjes zijn uitermate geschikt om de baas-hond, baas-kat relatie te versterken. Hiermee kun je gewoon lekker samen spelen, zogenaamde qualitytime met je huisdier. Ze zijn geschikt voor dieren die voor een bepaalde tijd hokrust nodig hebben (bijv. na een operatie) of voor huiskatten, die om welke reden dan ook niet naar buiten kunnen of mogen. Ook honden die overactief zijn kunnen weer leren omgaan met rust.
De activiteitsspelletjes zijn bedoeld om problemen op verschillende manieren te leren oplossen. Bijvoorbeeld door middel van kokertjes oppakken, blokjes verschuiven, blokjes omduwen of blokjes ergens in laten vallen.
Als honden niet genoeg uitdaging krijgen aangeboden om op een natuurlijke manier hun energie kwijt te raken gaan ze vaak op zoek naar een eigen manier. Dit betekent in de praktijk vaak dat het baasje ietwat andere ideeën hierover heeft en niet blij is als de energie op een bank of schoen wordt bot gevierd. Niet alleen het slopen van spullen, maar ook agressief gedrag kan onder deze oemer vallen.
Het denkspeelgoed moet eerst worden aangeleerd voordat het dier begrijpt wat de bedoeling is. Daarbij is het van belang dat de dieren goed voergevoelig zijn. Iedere eigenaar kan wel iets verzinnen waar het dier verzot op is (van simpele voerbrok tot gekookte vis). De beloning volgt namelijk direct als het dier een goede handeling heeft verricht.
De spelletjes
Er zijn verschillende varianten in het denkspeelgoed, de ene is wat moeilijker dan de andere (zie moeilijkheidsgraad 1 tot 3).
Afmeting: diameter 28,5 cm, hoogte 10 cm
Productspecificaties
- EAN
- 700603693448